Alla inlägg under mars 2012

Av Soof - 31 mars 2012 00:15

Pavlov vann danstävlingen i år. Hatehatehate. Enda anledningen till varför jag inte hatar de lika mycket är p.g.a "Mahmud" dansade skitnice till BACKSTREET BOYS. Stalker video finns på min youtube-kanal: SoofSofia. Sen har vädret varit skittråkigt, med regn och hagel. Jag tycker att det vanligtvis är jättemysigt men just denna vecka har jag varit på skithumör varenda dag och då orkar jag inte ens med det vackra vädret, ge mig sol, vår. Nu. 


Nästa vecka den 4:e drar det iväg till Aramias kusins studenskiva! Är jätteivrig att få uppleva den, för att det är första gången i en nattklubb (och skiva). Jag har planer på att gå på tre andra skivor också, men de är i maj så det är en tid till dess. 


Denna vår kommer vara fullproppad av aktiviteter... Inget går över till sommarlovet!!! Jag planerar att behålla luftballongen till sommaren, så att jag kan se fram emot lovet p.g.a det, men det ligger ett dilemma i att skjuta fram det (Diana). Gotta el fix. 


Nåja, allt kommer med tiden, även min död. 


Nu till vad som hänt idag: Gick in i denna övergivna tunnel: 



 

Av Soof - 24 mars 2012 10:55


Här är en kort video av utforskningen av tunneln.
I framtiden ska jag leta upp andra ingångar. But not now, 'cause I'm too busy.

Av Soof - 21 mars 2012 20:36

Oh, jag har skaffat en Tumblr. Jag är inte så seriös med den, jag uppdaterar inte den dagligen och så. But here we go: http://abandonedfreak.tumblr.com/

Av Soof - 21 mars 2012 19:23

Efter skolan stack jag och my adventure buddy, kk, iväg för att leta upp det övergivna Eriksdalstunneln. Jag har velat besöka det efter helgens research efter övergivna platser i Stockholm. Jag har haft en fascination över övergina platser sen jag var liten och jag har inte lagt ner mycket energi på att faktiskt uppleva något själv, istället för bara på internet. 

Det var förvånansvärt lätt att hitta det. Så fort jag såg järnvägsspåret så kände jag på mig direkt att vi var på rätt spår.


 

Bild tagen från Google

Jag hann inte ta egna bilder denna gång och det förklaras nedanför. But I'll be back!


Jag blev jätteglad av att hitta den. Första gången man upplever något som är övergivet av mänskligheten så det är klart att man blir glad för minsta grej.


Men det fanns såklart flera besvikelser. Det första var att det var FÖR lätt att hitta det. Det finns inga exakta vägbeskrivningar till övergivna platser på nätet, så man får leta upp platserna själv, vilket är en del av äventyret. Jag följde bara min intuition om vart vi skulle gå och plötsligt så ligger den där framför en efter 5 min.


Den andra besvikelsen var nog det som sårade mitt hjärta allra mest. Titta bara på bilden. Sådär ser den ut idag, om inte värre. "Vadå värre?" JUST LOOK AT THAT!!! VAD ÄR DET HÄR FÖR SKIT??!!!! En massa klotter, färgburkar, glasbitar, kläder, EN MASSA SKRÄP OCH KLOTTER ÖVERALLT!!! HELT FÖRSTÖRT!!! Nej, jag ska sluta rage:a och förklara vad som sårar mig. Det som är övergivet har alltid en historia bakom sig. Man vill ju behålla historien och minnena så som de såg ut när de övergavs. Sen när man återkommer så är det som en tidsresa. Vad jag menar är att det är så otroligt synd att folk har kommit och klottrat sönder allt, slängt en massa skräp över hela området och det ser bara helt sjukt och äckligt ut. Kk varnade till och med för HIV sprutor, hahaha. Så hemskt såg det ut och det hänger säkerligen en massa knarkare där.

I mean... Vilket museum vill ta emot ett antikt föremål som är helt förstört? Varför vill man fortfarande besöka Colosseum i Rom, trots alla år? För att det är bevarat så som det såg ut för 378294723057823750 år sedan!1!!! Det finns inget värde kvar av en plats, ett föremål, eller whatever när det är så förstört. 


Pouh... Jag ville ta mig in i tunneln ofc, men vi hann inte stanna länge för att fota och filma mer för det kom två killar så jag och kk gick därifrån. Ofc så måste man passera killarna för det finns bara en väg ut. De såg rätt förstörda ut så man kan ana vad de hållit på med. Knörka mwihi. Ne, idk. Men jag ville ändå prata med de här snubbarna för att snacka om stället och så... Men vi tar det en annan gång... 


Jag har filmat hela "äventyret" och ska fixa ihop en video när jag har tid... Kanske nästa vecka eller på fredag och då postar jag det på YT och här.

__________________________________________


Sååååå, hahah, istället för att plugga till matteprovet på måndag så stack jag och kk vidare in till stan. Notera att vi ALDRIG planerar vad vi ska göra när vi hänger. Allt är spontant. I stan gick vi runt i olika butiker, b. la. till The Body Shop där kk gick in osminkad och kom ut med en massa smink på nyllet. Det blev en partysminkning, så passande :) typ... Men det blev snyggt iaf. Sen satt vi i säkert minst en timme i Vattumannen och läste i astrologiböcker. Efter det gick vi runt... Hit och dit... Och gick längre och längre... Och så var vi vilsna. Jag älskar att gå vilsen såhär i en storstad, man behöver absolut inte vara rädd, utan det är bara kul att uppleva nya platser och människor. Det slutade med att vi hamnade i Rådmansgatan. Hahaha, bara en tågstation från var vi gick ifrån (T-centralen). 



_______________________________


Jag kan verkligen inte vänta på våren! Sååå mycket att göra på en gång och allt ska vara om 347892348 veckor! Jag kan inte vänta!! Förutom alla grejer som jag listade i något inlägg innan så ska jag även dra på LMFAO konserten! I VÅR!! Allt i vår. -.- Fan, vad deprimerande när hösten kommer sen... Ugh. No think of dat nao. 


Aja, vi är i vecka 12 nu. Överlev nästa vecka snälla, det är det värsta, sen kommer projektveckan och sen lov. Plz, låt tiden gå snabbare. 

Av Soof - 17 mars 2012 22:56

  Hahaha, jag fick en impuls till att återuppleva de gamla tiderna. 

Varför är väduren röd? För att jag är en obviously!


 

Från högstadiet, nian tror jag.

Av Soof - 17 mars 2012 13:50

 

Av Soof - 12 mars 2012 23:13

Jag var så uttråkad så jag kom på idén att använda tillbehören från naglarna till att klistra fast de på mitt mobilskal istället. Pimp it.


   

red

Av Soof - 10 mars 2012 17:41

 

Ovido - Quiz & Flashcards