Alla inlägg under juni 2012

Av Soof - 27 juni 2012 22:35

Igår hängde jag med Kk från kl 12.00 till ca. 5.30 am, en all nighter igen. Jag visade Kk den övergivna industribyggnaden som jag var med Malin först. Efteråt när vi skulle gå tillbaka till tåget, som tar lång tid att gå, så fick vi random skjuts istället av en främling, en kvinna, för att det regnade. Skitsnällt av henne. Vi köpte awesome godis, åt sushi och donken. Vi hade deep talks mitt i natten också i donken i stan. En kille försökte prata med oss men blev ignorerad, men sedan när Kk skulle hämta vatten till mig så hade jag en chat med killen, trevlig prick men har ingen aning om varför han ville prata. Nothing made really sense. Jag och Kk såg också på The Dictator, jag var inte förvånad över filmen. Jag kände på mig att den skulle vara fantastisk och det var den. Den enda filmen som jag haft en reaktion över! I mean att jag skrattade som fan. Vi promenerade i stan under natten, en tisdagsnatt, då inga klubbar är öppna och där inga människor är ute. Det var tomt och riktigt skönt. 


Jag kom hem vid ca. 6 am, sms:ade min älskling som just vaknat och så pratade vi på mobilen till ca. kl. 7 am och så somnade jag. 7 h senare vaknade jag automatisk, låg i sängen och surfade lite på mobilen and BAMM! min älskling ringde och ville träffas. Kan inte få ett bättre sätt att börja dagen på. Låg kvar i sängen några minuter till för att planera hur mycket tid jag behövde för att förbereda mig. Ha..ha... För lite tid, jag hoppade ur sängen och började förbereda mig direkt. Stressigt.


Asså that dude är en ren jävla ninja! Flera gånger har detta hänt. Jag hann komma i tid and while standing and waiting for him in town så svarade jag på hans sms och så stod han där bakom utan att jag märkte något until jag kände att någon stod extra nära och observerade mig. Älskar dessa unexpected stuff. Vi gjorde inget speciellt, bara umgicks och hade det mysigt och njöt av varandras sällskap. 

____________


Jag vill bara notera och gratulera mig och min älskling för att vi har orkat hålla ut med varandra under Venus retrograda fas för stjärntecknet Väduren. Jag skrev i ett tidigare inlägg om hur jag har ett scenario i huvdet om hur det kan gå snett mellan oss. 

 

"MÅNADSHOROSKOP FÖR VÄDUREN, MAJ 2012: Rådet är att inte förhasta sig och låta bli att fatta beslut angående relationer fram till den 27 juni när Venus avslutar sin retrograda rörelse. Risken är att du förlorar vännerna som verkligen bryr sig om dig samtidigt som du inleder relationer med fel människor. När Venus är retrograd bör du helst inte heller kasta dig in i kärleksaffärer med människor som du inte känner eftersom risken är att relationen inte håller, att du blir förälskad i människor som verkar bättre än de är och att du till slut känner dig lurad och sviken."

 

Idag den 27 Juni, avslutar Venus sin retrograda fas och det är fritt fram för alla vädurar att få något positivt resultat i kärleken. Muähähähhä, nu när perioden är över så är det bara att gasa på och köra!!! (I knew we'd make it.).

Nej men seriously now. As an aries så känner jag seriöst denna positiva förändring. Jag gör verkligen det. Och det roliga är att min älskling också är vädur och jag har noterat att vi båda, allt för ofta, gör/känner det som horoskopet från twice.se (skitbra sida) berättar. Det han går igenom känslomässigt går jag också igenom. (Yes, I am very bias right now. I've considered other factors besides astrology, but whatever, as a believer in astrology, let me believe. For fun.)


    




Av Soof - 25 juni 2012 15:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 25 juni 2012 13:58

Igår träffade jag Malin. Yes, my old buddy! Jag skickade ett random sms, mitt från ingenstans dagen innan och poff, dagen efter träffades vi. När vi träffades så började vi prata på flytande, som om vi var i grundskolan igen. Senaste gången vi hade kontakt var ett år sedan, sommaren 2011. 


Jag började mötet med att råka ha en äcklig liten snorunge framför mig på tåget. HELA vägen satt han framför mig, glodde på mig och drog i sina jävla brallor, vid det privata området. Efter halva vägen började han göra gesten där man slickar f***a med sina fingrar. Jag vet inte om han hade tillräckligt med IQ för att förstå vad han höll på med eller om han verkligen visste vad han höll på med. Men jag blev grymt äcklad av allt han gjorde. Jag ångrar att jag inte tog bild med hans ansikte också.


 


________________________


Jag träffade Malin och vi åkte direkt till det första övergivna ställe jag ville besöka, som jag hittade två dagar innan. Det var otroligt vackert där inne, men saker hände och vi kunde inte stanna länge alls. Riktig besvikelse.


 


______________________________


Sedan åkte vi till övergivet ställe nummer två, denna hittade jag dagen innan. Här inne var det spännande på flera områden. När vi kom in i byggnaden, in i den mörkaste, stora lokalen så såg jag efter ett tag någonting dingla och röra på sig på ett annorlunda sätt längre fram i ett annat rum. Jag kollade närmare och såg att det var en tjock tant (jag antar att det är en kvinna för jag kände det på mig när jag glodde på gestalten) med stora kassar, förmodligen en hobo of some sort. Jag sa till "Oh shit, det är någon där! Move! Move!" och så sprang vi ut, hahaha. Efter några minuter så ville jag gå in igen, men inte ensam (för Malin ville inte), om något händer mig så vill jag såklart inte dö ensam. Det tog några extra minuter att övertala Malin att gå in med mig igen. 


Den här gången gick vi upp i övervåningen andra och tredje. Flera gånger sa Malin att hon såg något röra på sig låångt där borta eller att hon hörde fotsteg, jag vet inte om hon alltid hade rätt eller bara inbillade sig, men tbh så brydde jag mig inte om det fanns folk där framme eller inte, det är ingen skräckfilm där man blir attackerad och dör direkt. :P

 Här uppe fanns en lika stor lokal som undervåningen, men här var det ljust från fönstren och fuuuuullllllltttt av graffiti. Okej, hela stället var nerbombat av graffiti men i det här rummet kunde man verkligen se allt. Vi gick omkring här lite, fotade och filmade. På andra våningen såg vi den där tanten igen i slutet av en lååång korridor. Hahah, söta Malin sprang direkt ner och ut (enligt henne för att hon och tanten tittade på varandra. Eller så såg tanten oss, mot vårt håll, men inte brydde sig? ;)), för jag stod i alla fall kvar och glodde på tanten för att se vad hon ville. Även om Malins berättelse var sann så brydde sig inte tanten om oss för där jag stod så såg jag att tanten verkade leta efter något. Nåja, jag gick ner igen och letade efter Malin. 


Hon stod ute igen. xD Jag övertalade henne att gå in igen, hon följde med men strax efteråt när jag vände mig om så var hon borta, jag fortsatte ändå in i det stora, mörka rummet där vi blev skrämda första gången (måste utforska hela stället) och plötsligt ser jag en tjej med somriga (sommar) kläder vid andra ändan av rummet, jag dömde direkt att hon inte var farlig. Hon blev skrämd och drog sig tillbaka, hahaha. Direkt efter det skrek jag "Hej! Hallå!" och började närma mig henne. Hon kom fram och efter henne kom också en stor man ut och så började vi prata lite. Tjejen var skrämd av mig och mannen var fotograf och ville kolla runt och så frågade han vad jag gjorde här och sa att jag utforskade och fotade och så. Sedan varnade jag om att det fanns en tant här. Efteråt vände jag mig om för att gå och hämta Malin. xD


Vi fortsatte våran utforskning i det mörka rummet och övervåningarna. Vid slutet av en korridor där jag stirrade på den tjocka tanten såg vi en öppen dörr, plötsligt ser vi den stängas! Antar att tanten var där bakom. Jag och Malin stod stilla och väntade på att något skulle hända vid dörren (jag, innerst inne var jätte excited), men inget hände. Vi   fortsatte utforskningen. Plötsligt hör vi ett tjejskrik. (Hahaha, riktig jävla skräckfilm). Jag tänkte att det kom utifrån eller att det var något annat ljud för det lät lite konstigt. Blabla, vi gick ner och så träffade vi mannen och kvinnan igen och de berättade att det var tjejen som skrek för att hon gick in i rummet där tanten var och bara 1 meter bakom tjejen stod tanten. Fett nice! Vi sa adjö till varandra men träffades sedan i Lidl i närheten. xD


     


________________


Efter detta ville jag visa min kära övergivna tunnel. Vi åkte dit men gick aldrig igenom den. :P Sedan var det dags att säga adjö för denna gång! 


Av Soof - 25 juni 2012 13:57

 


Förra veckans naglar

Av Soof - 25 juni 2012 13:56

 

Av Soof - 23 juni 2012 01:12
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 20 juni 2012 22:50

Idag har jag bara umgåtts och haft det mysigt med två värdefulla personer. Först träffade jag Kk i stan och åkte sedan och shoppade lite i Kista C. Jag kom hem med två kameralinser till mobilen. En fish eye och en vidvinkel/macrolins. Vi hängde inte så länge som vanligtvis för sedan, spontant (AS USUAL) så skulle jag gå och träffa min pojke och Kk skulle då dra och kröka lite med bl. a AC i Humle. ;) HAHAH, hon blev full! Ohh fail to you, Kk! Hon ringde mig ett par gånger och babblade och babblade på, non-stop with a "Vicky" voice. Nåja, jag hade istället en romantisk, mysig tid med min grabb. Satte oss vid vattnet någonstans i närheten av Kungsträdgården och chillade och pratade. Något hände med mig, antingen blev jag biten av något kryp eller så kanske jag är allergisk men fyfan vad det kliar överallt på hela området kring mitt huvud, hals och nacke. GAAAHHH! Och det har inte slutat. (Side note: Modeling photos i dödande solen)


  

Lots of love till dessa två. OBS! jag har inte exakt dessa

 

 

Med fish eye linsen! 

 

 

Min älskling satt och lekte och gjorde en massa olika frisyrer på mig 

 

 

  

 

  

  

Av Soof - 20 juni 2012 01:11

 

Aging booth- app, fyf*n vad äcklig man ser ut där


Jag satt och läste igenom min blogg, gamla inlägg. Och jag småskäms lite över hur efterbliven jag lät då, vilket hemskt språk jag skrev på. Men det har ju inte direkt förbättrats, hehe. Jag har börjat blogga oftare märks det och jag inser nu när jag blickar tillbaka i bloggen att de gamla minnena verklgen är värdefulla och att jag ska fortsätta bullsh*tta så gott jag kan om vad som helst som händer i mitt liv. 


As I look back in the days så är det j*vligt tråkigt att se vilka personer man hade goda tider med som idag inte existerar i ens liv, bara i minnet. Den senaste tiden har jag varit i djupa drömmar om nätterna angående folk som har varit del av mitt liv. Senast var igår natt när jag låg i sängen och lyssnade på de där låtarna som får en att flyga tillbaka till en viss period av sitt liv. Där låg jag drömmandes i denna dåtida värld där jag såg händelser och bilder i mitt huvud och så kommer de där känslorna tillbaka från den tiden. Positiva som negativa...

___

Men sen somnar jag och så vaknar jag till en ny dag i mitt verkliga liv, Juni 2012 och har glömt allt som hände natten innan! ;D ... Jag vet anledningen till varför jag har dessa tider som jag drömmer tillbaka. Inte för att jag saknar de, men för att någonting är rubbat i mitt liv just nu. IIIEEEEE.

Nåja, jag uppskattar de gamla tiderna men uppskattar vad som kommer i framtiden ännu mer! hohoho.

Ovido - Quiz & Flashcards