Alla inlägg under juni 2012

Av Soof - 20 juni 2012 00:47

JAG HAR NU BYTT BLOGGADRESS! (SAMMA NAMN SOM MIN YOUTUBE).

 

Men man kan fortfarande komma till min blogg via den gamla adressen. Men memorera denna nya istället.

Av Soof - 17 juni 2012 14:08



 De senaste dagarna... Nätterna menar jag, har jag varit djupt passionerad i att spela piano... Keyboard, I mean. Alla skulle döda mig om det var piano om natten. Jag satt uppe från kväll till kl 04.30 am idag (och de övriga gångerna) och bara spelade och spelade och på två nätter har jag lärt mig spela Greyhound med Swedish House Mafia och denna natt lärde jag mig också spela Again and Again med Basto. TURNING HOUSE/ELECTRONIC MUSIC INTO BEAUTIFUL PIANO COVERS FTW!

Av Soof - 16 juni 2012 22:27

I fredags sov jag jäääättelänge för jag vaknade vid 14-tiden. Oplanerat var jag kl. 15.45 i T-Centralen och väntade på Kk. (Note: Scoutade models). Jag hade tipsat om ett erbjudande om en mobil som Kk kunde skaffa för att hon behövde en ny mobil så vi tänkte dra till Media Markt och checka in mobilen. As usual så hade jag en känsla av att vi skulle hänga väldigt länge idag. 


Vi åt en massa, käkade godis och bussluffade i stan. Sedan gick vi runt stan flera gånger. En gång hamnade vi i en spökvandring i Gamla Stan, men blev utkickade för att det var en förbokad visning. Sedan hamnade vi vid vattnet utanför Riksdagen, satt där och chillade strax innan solen försvann. Efteråt på något sätt så hamnade vi i Kungsträdgården och hade en liten picknick omkring 22 tiden och frös. En timme senare var vi mitt i stan och vandrade i natten och såg Stockholms nattliv. Vi var borta i Stureplan och Östermalmstorg, vandrade bort från det men vandrade sedan tillbaka, hamnade i en 7-eleven som stängde vid 12-tiden så vi hann inte sitta länge där och fika.  Vi promenerade hela Drottninggatan vid 2-tiden någon gång också, hängde också i plattan innan, träffade på 2 killar som vi småpratade lite med och som jag vann över, om att Donken skulle ha nattöppet, sen promenerade vi tillbaka till Gamla Stan, sen till Slussen och här hängde vi i flera timmar. Från då att krogarna var öppna och det var full med folk till.... 

Vi upplevde soluppgången över hela stan, och Grönan :D, såg ett par personer som stod och hånglade vid vattnet, hängde i flera donken restauranger, träffade på flera snubbar som vi småpratade med/blev pissed på (eng. snubben vid cyklarna, svinen i bilen, svinen på gatan (brd, vattnet, kungsträdgrd), m.fl.) Hade awesome donkenfrukost som vi behövde vänta på i 30 min, somnade nästan där. Från ljust, till mörkt, till ljust igen. Vi stod någonstans och dansade en massa till musiken vi hade också vid okring 5 am - tiden?? 


Vi hängde från kl 4 pm - 10 am, fredag till lördag. 18 timmar ute, rekord. 



kl 23.24 i stan, påväg mot snobbområdet


 Drottninggatan vid 02.10 tiden


Himlen vid 3.18 am


ca. en halvtimme senare


 

kl 06.21 am, när vi var påväg till donken i Stureplan fann vi detta.

        

Av Soof - 16 juni 2012 21:28

 

Av Soof - 14 juni 2012 19:49
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 12 juni 2012 22:24

 

Gammal bild, gammal person


Förra natten kunde jag knappt sova. En massa tankar höll mig vaken hela tiden; jag somnade kanske mellan 2-3 am, trots att jag gick och la mig kl. 00, sedan vaknade jag flera gånger under natten och de gångerna jag vaknade hade jag samma tankar om och om igen. Under denna natt som jag var vaken tänkte jag på min framtid, inte vad jag vill bli eller vad jag vill plugga, utan mina relationer till andra människor. Jag tänkte så långt in i framtiden som till mina sista år.


Hur jag vill spendera mina sista år; perspektiv ur mina ögon som en 18-åring. Jag vill absolut inte ha barn, den tanken har jag haft så länge jag levt och kommer ihåg. Jag har alltid stört mig på barn och tycker att de är allmänt jobbiga. Sure, jag kanske kan hålla ut med de i en kort period av mitt liv, men aldrig att jag skulle kunna vara konstant omringad av de. Och absolut inte kunna ta hand om de! 


Däremot har jag insett att jag skulle kunna tänkas gifta mig. KANSKE. Jag ville absolut inte gifta mig, skulle jag svara om någon ställde denna fråga till mig för några månader sen. Men vad jag insett under dessa få månader som gått är att jag är otroligt lojal och älskar med HELA mitt hjärta om jag är i ett förhållande. Jag fokuserar bara på den jag håller kär, och jag, innerst inne drömmer om det romantiska och kanske den eviga kärleken. En knutte som jag umgicks med några gånger berättade om hur han ser på kärleken, ur hans perspektiv. Well, det närmaste jag kan komma till hans beskrivningar är "öppna förhållanden". Trots att det made sense när han berättade och att det gav mig en tankeställare så ändrar jag mig fortfarande inte och jag håller starkt till mina principer. Hur som helst, eftersom jag gillar denna lovey dovey romantiska sagan så kan jag tänka mig att faktiskt leva med en person, så varför inte gifta sig också? Jag gillar däremot inte hela festen och skit som kommer där emellan. Orka spendera så mycket pengar på maten, klänningen och allt annat när ingen bryr sig om festen senare i livet. 


Tillbaka till ämnet. Jag kommer låta jättepessimistisk, men jag har faktiskt innerst inne alltid hatat mänskligheten sedan jag hade den första nära relationen till någon och insett vad jag har gått igenom, denna insikt kom i mellanstadiet. Probably the worst time of my life so far. Världen är full av skitmänniskor, alla är dumma i huvudet och ska alltid klaga på det ena eller det andra. Krig, rape, murder, tjafs, etc. Allt från tidningens nyheter om hur Ing-Bertil brutalt mördade och våldtog Anna-Lisa under pingvinkriget i Nordpolen, till hur ca. 20-årsmamman bredvid mig på tåget skriker i mobilen efter hjälp från något företag. Bokstavligen skriker. 

Jag läser nyheterna i tidningen och kommenterar de i huvudet som om det vore facebook news feed; "I don't care/your life sucks/get a life/wtfisthisshit/ppl are f*cked up!" etc. Jag börjar hata mänskligheten mer och mer. Så varför ska jag bringa ett barn in i denna fula värld? 12-åringar k*ullar och röker och 7-åringar har redan en iPhone i handen, 8-åring spottar på gatan på samma sätt som ett kaozbarn från högstadiet, lågstadiebarn svär på samma sätt som tonåringar etc. Om du fan inte kan ta hand om din skitunge så skaffa inte!! Är det så jävla svårt?!


Alltså, I don't know anymore. Att skaffa barn förstör ens liv. Förstör även relationen till sin älskade, för att uppmärksamhet går till barnet. Och nu för tiden ORKAR INGEN kämpa och jobba för sitt förhållande med någon. Istället för att ge upp när det blir jobbigt eller känns värdelöst så ska man istället jobba på och försöka fixa problemet istället, resultatet blir att man får en fantastisk bindning med någon. 


Nej, jag skojar bara. En del av mig vill inte ha en partner att leva med. Om han dör så är jag helt brusten! Därför vill denna del av mig inte leva med någon under mina sista år. Jag vill leva ensam i en liten stuga i ett lugnt område där mina grannar är en kyrkogård. Var annars är det lugnt? Jag vill inte ha något husdjur eller något som lever i mitt hem. Bara mig själv, en skruttig liten bil, min dator, mitt hem och en shotgun. Om någon kommer och stör mig så har jag min shotgun i närheten att sikta på folk om så behövs för att skrämma bort folk för alltid. Så får jag frid. Jag vill innerst inne leva och dö ensam.


Jag måste ha kunnat uppleva en massa i livet. Äventyren jag har framför mig. Jag ska kunna blicka tillbaka i mina fotoalbum och vara nöjd med livet och dess äventyr. Då kan jag vila i frid. 


You know, a part of me want you to leave meeeIII, men jag vill fortfarande ha kvar dig. Conclusion: I DON'T CARE. If you want me in your life, put me there.


Den senaste tiden har det känt som att jag drömt hela tiden. Jag vet att jag är vaken och att det är verklighet, men ändå har jag denna svävande känsla. En känsla av att jag kan göra whatever awkward shit jag vill in public utan att bry mig. Nej, jag är inte full.

Av Soof - 12 juni 2012 21:43

Då har tvåan slutat... 


Det gick väldigt fort, för fort. Det är redan sommarlov! Helt otroligt, så otroligt mycket har hänt det här året och jag kan knappt tro att det är sant. Blev 18 år och galen, relationer ändras, ny världssyn, saker relaterat till skolan ändrades m.m, bara för att nämna de största ändringarna. Tvåan har gått så otroligt fort och jag minns allt som om det vore igår! Jag minns hur jag klagade på Pol, och nu är jag redan klar med honom, jag kommer aldrig mer ha honom som lärare igen. (Why am I mentioning him? Haha.) Slutpratat om detta. Moving on.


Efter avslutningen i skolan så hängde jag och Kk. Ehe, as usual. Vi började med att besöka vår kära övergivna tunnel som jag saknat. Den här gången hade vi inte förberett någonting utan gick in med bara min ficklampa från mobilen. Det hade vuxit otroligt mycket runt om järnvägen och allt och det var väldigt irriterande med alla kryp och insekter! Och jag fick ännu ett myggbett på benet. -.-

Side note: adrenaline, heart pump, almost busted, hide. .... Fun, in the end.


Efteråt bussluffade vi lite och vilade oss, sedan åkte vi hem till mig, (oh, första gången för Kk) bytte om (det regnade) och skaffade lite pengar och åkte ut igen för att skaffa lite picknick. Vi satt i en kyrkogård och åt och matade till slut en fiskmås och, på slutet, en annan fågel. Fiskmåsen döpte vi till Mozart och den andra till Lady. Mozart hade typ fågelskit eller ett ärr, or whatever, på sitt ansikte, scar face. Och till den matade vi en massa bröd och skaffade oss en relation med. Lady kom senare och matades också men Mozart och Lady slogs väldigt mycket över maten. Djur alltså.


   

  Första gången vi var där, några månader sen         &            Nu.


    Idag

Av Soof - 10 juni 2012 22:42

 

_________________

Nej, skojar bara, såhär är det :'D 


 

Ovido - Quiz & Flashcards