Alla inlägg under maj 2011

Av Soof - 30 maj 2011 18:27

Jag kan inte tro det, men sant är det. Det värsta är över. Kemi och biologin är över. Men nästa vecka blir det förhoppningsvis bara biologiprovet att göra och rita blommor på civicsprovet, som Dr. Johansson sa.   Hoppas jag får de betygen jag vill ha i kurserna. Annars känner jag mig fett fail. 


Aja, nu till det roliga. House activity i skolan, så Curie House delades upp i mentorgrupperna för att utföra en aktivitet. Mjäh. "Every mentor group needs a paper with their mentor!" och så kommer Potto: "OUR GROUP NEEDS A PAPER AND A MENTOR!" Hahahaha, Mr. Kouba suger på att vara närvarande... Det blir mer som Mr. Billström istället, då Potto alltid fått ta ledarrolen och vara mentorn. Aja, hihi, vi hängde inte med skolan när de stack iväg, så hela vår grupp splittrades upp och gick hem. 


Jag och Potto däremot stack och köpte glass och fetade oss i en park, för att sedan bestämma oss för att dra till Etnografiska muséet. Fantastisk VooDooutställning! Jätteläskigt-fint var det. 


   Carmex och voodoo


Fick även en Carmex. har hört fantastiska saker om det balsamet. Så amerikanskt, måste testa! 


Anyway, köpte även voodoo-dockan. För att museet skulle stänga så stressvalde jag en docka efter utseendet. Ofc, att jag var tvungen att attraheras av svart/röd, som om jag inte redan har en liknande docka... -.- 

Aja, detta är vad som är karakteristiskt med dockan:


Lotus Blade


"Lotus Blade hjälper dig att bli stark, oberoende och självsäker.


Lotus Blade är en orädd krigare som slåss för frihet och värdighet. Hon avskyr tanken på att vara passiv eller beroende av män.


Lotus Blade motsätter sig all sorts meningslöst våld men hon slår tillbaka med full kraft mot alla former av övergrepp. Hennes intelligens är hennes främsta vapen. Hon är född ledare och är en kreativ problemlösare."


Tänkte att jag redan har det mesta av de där features i mig så det var lite onödigt med en sån docka, men sen täntke jag att den får reflektera/representera mig, då blev jag nöjd med mitt val.   

Av Soof - 29 maj 2011 15:01

 

 

Snart är det sommarlov!!

Av Soof - 24 maj 2011 23:12

 

Try to look smart with "fail" electrolysis.


Idag stack jag och Potto och köpte en Etch A Sketch! Det är den på bilden. Man har dessa två knoppar som man ritar med, som kör vänster,höger, upp och ner. Skärmen består av aluminium som har en kula som "puttar" iväg metallen, hence creating the lines. OMG, jag visste inte att dessa existerade! Den enda gången som jag sett dessa grejor var i Ed, Edd och Eddy. xD När Dubbel D ritade på en. Trodde det var något påhittat i serien...


Första gången jag såg den (förra veckan) så blev jag kär direkt. Now I have it!


Försökte rita lite elektrolys. Men det kanske ser lite cp ut att det är "+" på vänster sida när man ofta ritar "-" där. Aja, det är fortfarande samma bajs som sker. Det ska föreställa ett kretslopp med ett batteri; men man ritar inte ett batteri sådär, det ska vara ett str... Okej, nu stoppar jag kemibabblet... Tyckte att bilden blev okej, därför ville jag behålla den. Ähä.

Av Soof - 24 maj 2011 22:45

 

För några dagar sen så köpte jag lite mobilsmycken. Jag köpte i sånna här automater som man ploppar pengar i och får något random. Eftersom att jag seriöst är otursbringad så skulle jag självklart få just de jag INTE ville ha! Med mina egna pengar och jag som snurrade fram varan så fick jag det jag inte ville ha av det jag såg på bilden. Jag offrade 40 kr på skiten och fick inte en enda fin som jag blev nöjd med. 
De som jag inte ville ha på bilden är Nalle Puh-elefanten och Yoshiägget samt det rosa Hellop Kittyhuvdet som var genomskinligt rosa som jag målat över, som kan be seen i några inlägg tidigare.


Hur som helst så började jag med Mariogrejerna. Jag tittade på bilden och sa högt att jag inte ville ha Yoshiägget för att det var det fulaste. HAA-HA-Ha.... Jag fick damp och gick vidare till Nalle Puh-cirkustemat. Tittade på bilden och tänkte att jag inte ville ha den äckligt fula elefanten. HAA-HA-Ha... Här var det stopp, jag planerade att spendera 20 kr på detta, men för att jag inte var nöjd at all så måste jag ju köpa mer. 


Tittade på the Hello Kitties och blev intresserad. Jag tittade på bilden och sa högt att jag inte ville ha rosa. HAA-HA-Ha... 

"Nej, nu ska jag ge Mario en till chans", tänkte jag och ploppade en till peng. Och jag seriöst förväntade mig inte att FÅ ETT TILL JÄVLA YOSHIÄGG!!!!!!!! FANSKAP VAD HELVETESDAMP JAG FICK!!


Jag vet inte vad som hände men just ALLA de jag inte ville ha fick jag!! Är det någon jäv*l som sitter bakom maskinerna och jädras med en?! 
___________________________


Nej, men hur som helst så stack jag och Potto tillbaka till skitstället idag och gav automaterna en ny chans. Varför igen efter alla käftsmällar? Jo, för att den här gången ska Potto köpa grejerna till mig. Japp, han är född till våran Alexander Lukas. 

Vi tittade på Mario Kart Wii temat och han frågade "Okej, vilken vill du ha?" Och jag svarade "Den där Bullet Bill och POW:en!". Oförberedda och känslan av att det osannolika kunde hända så hände det. Yes, jag fick just det jag ville ha. We were both in chock.


Sen skulle jag få ett till Hello Kitty huvud. Jag ville ha röd eller lila. Bara för att Potto slarvade och segade med att lägga in myntet i mojängen så skyndade jag med att lägga myntet på plats. Det var inte en bra impuls. Inte. För nu hade jag överfört min otur till myntet och lyckan var bruten. Jag tvingade Potto att röra på myntet innan vi snurrade fram varan. En grön blev det. Grön: den färgen jag helst ville ha efter rött eller lila. 

Av Soof - 23 maj 2011 21:10

 

Dag 03 – Om det här vore min sista dag


Jag skulle prata logiskt med alla nära och kära att komma över sorgen och kunna gå vidare med livet asap. Sen skulle jag kontakta de jag vill kontakta och erkänna vad jag tykcer om dem, bra som dåliga. Sen skulle jag uppfylla en av mina önskningar/drömmar... typ...? Och göra något riktigt bra för världen, känna att jag bidragit till något bra. Typ som att... Plocka hundbajs för miljön. Man hinner inte så mycket mer på en dag. Ska väl be lite och lyssna på fantastisk musik på så hög volym att mina öron blöder. 

Av Soof - 22 maj 2011 01:00



Mina sista naglar innan jorden går under. Jag ska sitta uppe till 3 am, då det beräknas att jorden ska gå under, i svensk tid.

Av Soof - 21 maj 2011 22:36




Igår fredag chillade jag och Potto tillsammans. Jag blev klar med skitkemin och blev SÅ glad när jag klickade på "skicka". Nu får man bara hoppas på det bästa av det. Anyway, jag och Otto rökte bajs och så, cp nog så kommer jag inte ihåg mycket av vad som gjordes förutom att jag på slutet av dagen ville ut till "vattnet" klockan halv tio-22 -någonting (?). Ville vara där när solen skulle gå ner, lite romantiskt kanske.    Sedan förflyttade vi oss till en strand och låg på ett litet berg och bara tittade upp i den mörka skyn samt tittade och lyssnade på vattnet.    Jättevackert. Man måste ju fira att man överlevt.


 

_____________________________________


Sedan köpte jag lite mobildekoration för att jag tyckte att min mobils baksida var för tom och tråkig:


 

__________________________________________


OOOOCCCHHH så målade jag om ett mobilsmycke. Den var rosa och genomskinlig. Men eftersom att jag AVSKYR rosa så var jag tvungen att måla om hela sk*ten för att över huvud taget kunna använda den: 


   Guld

Av Soof - 19 maj 2011 21:26


I are normalle.     

Ovido - Quiz & Flashcards