Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Frihet

Av Soof - 30 maj 2011 18:27

Jag kan inte tro det, men sant är det. Det värsta är över. Kemi och biologin är över. Men nästa vecka blir det förhoppningsvis bara biologiprovet att göra och rita blommor på civicsprovet, som Dr. Johansson sa.   Hoppas jag får de betygen jag vill ha i kurserna. Annars känner jag mig fett fail. 


Aja, nu till det roliga. House activity i skolan, så Curie House delades upp i mentorgrupperna för att utföra en aktivitet. Mjäh. "Every mentor group needs a paper with their mentor!" och så kommer Potto: "OUR GROUP NEEDS A PAPER AND A MENTOR!" Hahahaha, Mr. Kouba suger på att vara närvarande... Det blir mer som Mr. Billström istället, då Potto alltid fått ta ledarrolen och vara mentorn. Aja, hihi, vi hängde inte med skolan när de stack iväg, så hela vår grupp splittrades upp och gick hem. 


Jag och Potto däremot stack och köpte glass och fetade oss i en park, för att sedan bestämma oss för att dra till Etnografiska muséet. Fantastisk VooDooutställning! Jätteläskigt-fint var det. 


   Carmex och voodoo


Fick även en Carmex. har hört fantastiska saker om det balsamet. Så amerikanskt, måste testa! 


Anyway, köpte även voodoo-dockan. För att museet skulle stänga så stressvalde jag en docka efter utseendet. Ofc, att jag var tvungen att attraheras av svart/röd, som om jag inte redan har en liknande docka... -.- 

Aja, detta är vad som är karakteristiskt med dockan:


Lotus Blade


"Lotus Blade hjälper dig att bli stark, oberoende och självsäker.


Lotus Blade är en orädd krigare som slåss för frihet och värdighet. Hon avskyr tanken på att vara passiv eller beroende av män.


Lotus Blade motsätter sig all sorts meningslöst våld men hon slår tillbaka med full kraft mot alla former av övergrepp. Hennes intelligens är hennes främsta vapen. Hon är född ledare och är en kreativ problemlösare."


Tänkte att jag redan har det mesta av de där features i mig så det var lite onödigt med en sån docka, men sen täntke jag att den får reflektera/representera mig, då blev jag nöjd med mitt val.   

 
 
Ingen bild

J.

31 maj 2011 17:49

Har en nästan likadan voodoo docka som dig :o. Min håller i ett hjärta och har hjärtögon.. Haha.
Så ja.. din är finare :]

Soof

2 juni 2011 21:16

Åhh juste! Fick inte du den av Malin när hon var i Liverpool?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards