Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Our lives in a hourglass

Av Soof - 16 juni 2011 00:15

  Gammal bild från självständigheten


If I'm ugly, then so are you


Isolering. Eremit. Galen. Freak. Rastlöshet. 

Repeat, alltid ska första månaden rinna bort till isolering. Ensam och slösar bort tiden trots att jag alltid är sysselsatt, något saknas inom mig... Mina vargar. Så svag som jag insett att jag blivit. Från Vädur till Jungfru. Allt bara rinner bort, från ena sidan av timglaset till det andra. Jag har inte mycket tid kvar, snart rinner allt ut och inget är kvar. 

Självständig, tålig, stark, hård, oberoende.

Svag, beroende, petig, tjejig, känslig.

Vänd på dig så att du går den väg DU VILL gå. Don't loose youself. Trots det nya så måste du behålla det lilla som finns kvar inom dig för att behålla dig själv. Släpp inte taget, lägg inte allt på den andra. För om det otroliga händer så måste du kunna stå på egna ben. Som du gjorde innan.

Bygg upp dig själv nu, bygg upp allt, ta bort skiten och lägg till framtiden och alla dess möjligheter. Skiten var dåtid. Res dig upp och bygg en solid grund.


Försök, även om det verkar lönlöst och onödigt. "I tried." JAG FÖRSÖKTE! Jag gjorde något! Jag försökte påverka! Jag gjorde allt jag kunde i min makt! Put effort in the shit. Sitt inte stilla på samma plats och bygg på det negativa. Rör på dig, det är ditt liv, jag gör som jag vill, jag bestämmer. Upp och hoppa och gör något av ditt unga liv. Låt det inte gå till spillo. Till och med tandis sa det. "Ta vara på tiden för den kommer inte att komma tillbaka". Låter så enkelt och tråkigt, som om man inte hört det där innan. Men hur många tar egentligen åt sig det och gör något åt saken? Tar åt sig tipset om hur man kan leva nyttigt?


Jag får ångest om jag inte gjort nytta idag. Jag måste varje dag ha gjort något bra för mig själv och någon annan. Hjälper jag någon annan så hjälper jag mig själv. Alla ens handlignar är i grund och botten egohandlingar. Man gör aldrig något gratis för någon annan, världen är aldrig gratis i grund och botten. Ego.


Seek for independence. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards